Af Peter Frøkjær / Mandesager.dk

Kan du huske for nogle år siden, da de elektriske løbehjul nærmest invaderede landevejene?

Der er sket meget siden første bølge, for el-løbehjulene er blevet langt bedre, og det beviser de hos Elektronikhjulet, for de leverer el-løbehjul af høj kvalitet til yderst fair priser. Og endda også elcykler, hvis du mere er til det.

Jeg har selv testet deres V8 Pro, som leverer masser af fart og desuden er liret med app-styring, fartpilot, ABS-bremse og meget mere.

Den kigger jeg nærmere på her i videoen, og så er du måske også interesseret i at vide, at Elektronikhjulet lige nu kører en speciel kampagne, hvor de har kappet en ordentlig luns af prisen. I stedet for normalprisen på 3.799 kroner kan du nøjes med at hive 2.495 kroner opad lommen.

Yessir, en krone sparet er jo en krone tjent.

KØB V8 PRO HER

Høj fart, lav pris og ekstra lir

Okay, lad os lige få styr på reglerne først.

Du får det fulde overblik over regler og gode råd om el-løbehjul hos Rådet for Sikker Trafik, og her kan jeg da lige plukke nogle højdepunkter ud for dig. Hastighedsgrænsen er 20 km/t på offentlig vej, du skal køre med cykelhjelm og du skal køre med lys både foran og bagpå hele døgnet.

Her er der noget vigtigt, du skal vide om V8 Pro el-løbehjulet.

Det er nemlig i stand til at køre 30 km/t, men det kan du selv begrænse ved hjælp af de tre indbyggede kørselsindstillinger i appen. I ECO-mode er der begrænset acceleration og en topfart på 10 km/t, i Standard-mode er topfarten 15 km/t og i Sport-mode kan den være helt op til 30 km/t og begrænses til 20 km/t.

Du skal selvfølgelig overholde reglerne, når du kører på offentlige veje – en Ferrari kan jo også køre 300 km/t, men den skal stadig holde sig til hastighedsbegrænsningerne. Sikkerhed fremfor alt.

KØB V8 PRO HER

Elektronikhjulet

Nu har jeg kørt V8 Pro på både offentlig vej og privat vej, hvor jeg virkelig kunne give den maks gas, og der er godt med kraft i dyret. Jeg foretrækker Sport-mode, fordi der er mest acceleration, og jeg vil gerne fra land, når jeg skal frem i verden. Her udnyttes alle mullerne fra motoren på 350W til at få dig hurtigt op i fart.

Her er det fedt, at man kan bruge appen til at fintune præferencerne. Forbindelsen fra din mobil til V8 Pro klares med Bluetooth, og du kan for eksempel bruge:

– Start-mode, så du ikke skal sætte fra med det ene ben for at komme i gang fra stillestående.

– Cruise til at aktivere fartpiloten (virkelig rart på de lange strækninger, hvor du så kan fjerne tommelfingeren fra speederen).

– Den elektroniske lås til at tænde og slukke el-løbehjulet fra mobilen og låse hjulene.

– Headlight til at tænde og slukke for forlygten.

Der er altså masser af muligheder for at ændre indstillingerne, og så kan du selvfølgelig også se batteristatus med rækkevidde og få det fulde overblik over dine køreture. Du kan selvfølgelig også bruge V8 Pro uden appen, men alt bliver jo bedre med Bluetooth.

KØB V8 PRO HER

Elektronikhjulet

Men hvordan kører det så?

Nu har jeg efterhånden kørt på en del el-løbehjul, og det er tydeligt, at de er blevet bedre og bedre med tiden. Endda uden at blive dyrere.

Det er V8 Pro et godt eksempel på, for det er ret vildt, hvor meget du får for de lige knap 2.500 kroner, som lige nu er den nedsatte kampagnepris hos Elektronikhjulet.

V8 Pro kører ganske glimrende, og selvom turen godt kan være noget hård til tider – især på de hullede veje og cykelstier, som åbenbart er standard i Danmark lige nu – så skyldes det punkterfri dæk, og det er simpelthen et kompromis for at undgå flade dæk. Jeg har tidligere døjet meget med luften i dækkene, og det slipper jeg gerne for mod mindre affjedring.

Jeg synes, der er rigeligt med kraft i el-løbehjulet, og selvom vægten kun er 16 kilo, så er det velbygget og ligger stabilt på vejen, så jeg føler mig sikker selv på topfarten. Og her er det lækkert, at ungerne også kan køre på det, for det er let at skifte mellem de tre kørselsindstillinger, så der bliver skruet ned for hastigheden til børnene, mens farmand får noget mere at lege med.

Det er faktisk alle de ekstra funktioner, som gør V8 Pro el-løbehjulet ekstra godt. Lyset, fartpiloten, låsen og alle de ting, der følger med i appen.

Så er det store spørgsmål, om du overhovedet har brug for et el-løbehjul. Det har ingen vel i virkeligheden, men det er et fedt legetøj, og så er det faktisk også ret praktisk til de daglige pendlerture, fordi du kan folde det sammen og tage det med i toget.

Og her får du virkelig valuta for skillingerne med V8 Pro.

KØB V8 PRO HER

Elektronikhjulet


Se andre seje sager om: