Gaming er muligvis ikke lige hvad man forbinder med miljøbevidsthed, men det vil Razer nu lave om på med deres #GoGreenWithRazer initiative.
Det spiller jo meget godt sammen med deres grønne logo.
Og de går all in. Razer har nemlig sat en række mål for deres grønne retningslinjer, så deres kontorer for eksempel vil være 100% drevet af grøn energi i 2025, de vil være 100% CO2-neutrale i 2030 og alle deres produkter vil være produceret af genbrugte materialer i 2030.
Det er alligevel ret ambitiøst, men det er fedt at se, når en virksomhed går forrest i kampen om en grønnere fremtid.
Gaming-fællesskabet står sammen
Med over 100 millioner brugere på Razers online-platforme, er der en kæmpe fanbase at tage fat på.
Og det giver altså virkelig pondus i den grønne omstilling, når Razer engagerer fællesskabet med kreative kampagner.
De har for eksempel lavet en plushie kaldet “Sneki Snek”, hvor hvert salg er med til at redde træer. Det er således blevet til over 170.000 reddede træer, og målet for kampagnen er at komme op på 1.000.000 træer, hvor der undervejs vil blive introduceret nyt Sneki Snek-merch.
Det er stærkt, og så kan du game med god samvittighed.