Ved du, hvordan du kan skabe mere synlighed og digital tilstedeværelse for din forretning i Google? Læs med her, og bliv klogere på området. Det handler om at gøre din virksomhed appellerende for dine kunder – naturligvis – men derudover er det også vigtigt, at Google får øjnene op for din hjemmeside eller webshop. Der er flere måder at gå til opgaven på, men vi kommer ikke udenom vigtigheden af digital markedsføring. Når det kommer til at opnå mere synlighed i Google, så er søgemaskineoptimering et nøgleord, langt de fleste virksomhedsejere og digitale hajer har hørt om og arbejder med.
Optimér din hjemmeside til Google
SEO er kort for søgemaskineoptimering og dækker over arbejdet med synligheden i de organiske søgeresultater i Google. Jo højere din virksomheds hjemmeside eller webshop rangerer i Googles søgeresultater, desto større er chancen for at kunderne finder frem til dig og placerer sin ordre i din biks. Ganske enkelt. Vejen for at nå dertil er belagt med optimeringer af din hjemmeside – både af den tekniske, indholdsmæssige og linkbaserede slags.
Målet med søgemaskineoptimering er at sørge for, at hjemmesiden er optimeret mod søgemaskinernes krav, regler og fokusområder. Google vægter flere ting højt – men en korrekt opsat hjemmeside, med originalt, relevant indhold til brugerne, er i Googles øjne nogle af de vigtigste parametre.
Læg den rette SEO-strategi
En SEO-strategi skal til for at sikre, at du kommer tættere på dit mål på den mest effektive og kostsikre måde. Men før man kan planlægge en god strategi, så er det afgørende at du: 1. ved hvordan status er på nuværende tidspunkt og 2: hvad målet er med søgemaskineoptimeringen.
Det er lige netop her, mange virksomheder vælger at alliere sig med et digital marketingbureau, der har de rette kompetencer og viden inden for dette område. Det er en god idé af særligt to årsager:
1. Mange tror, arbejdet med SEO er hurtigt overstået, når de vigtigste optimeringer er klaret. Det er en misforståelse. Søgemaskineoptimering er en kontinuerlig proces, der skal overvåges løbende som virksomheden og markedet ændrer sig. Dertil kommer vigtigheden af at være opdateret omkring Google, som på mange måder dikterer retningslinjerne. SEO kan med andre ord være en tidskrævende post i et marketingbudget, og derfor kan det være en god idé overlade arbejdet til et bureau, der er ekspert på området.
2. Hvis man vil have det maksimale ud af budgettet, der er sat af til SEO, så kræver det en god strategi og nogle klare KPI’er. Som med alt anden form strategisk planlægning, så kræver det også tid at sætte sig ind i den nuværende situation, sætte sig mål på denne baggrund og nå de mål ikke mindst. Med en ekstern samarbejdspartner, der har fokus på de forskellige trin i processen, bliver byrden for dig og din virksomhed mindre.
Se andre seje sager om: Searchmind, SEO