Denne artikel indeholder sponsorerede links.

Hvis du gerne vil have mange besøgende på din hjemmeside, så skal du også sørge for at gøre noget reklame for den. Der kan være flere måder, man kan lave reklame på, på nettet. Du behøves ikke bare at vælge én reklamemetode, men hvis du gerne vil have gode reklamer, så gør du dig klogt i at bruge Google Ads.

Hvorfor bruge Google Ads?

Vil du også gerne have svar på, hvorfor strategisk Google annoncering i 2021 er en fantastisk reklameform? Du har måske før hørt om SEO – Search Engine Optimization? Det er en form for markedsføring, hvor man sørger for, at ens hjemmeside får en god placering på Google. Det er smart, fordi der næsten ikke er nogle, der går forbi de første 10 placeringer på Google. Hvis folk søger på det produkt, du sælger, så er det også vigtigt, at de kan finde dig, når de leder. Hvis du har lavet god SEO på din hjemmeside, så får du også en god placering på Google.

Det kan dog godt kræve en del arbejde at få en god placering på Google. Der er mange parametre til SEO, man kan påvirke, men det kan godt tage land tid, før man får resultater. Det kan altså betyde, at man skal bruge en del tålmodighed og tid, før SEO betaler sig. Hvis man gerne vil tage en lille genvej, så kan man i stedet for sørge for at opsætte nogle Google Ads. Google Ads kommer frem øverst på Google efter en bestemt søgning. Hvis du f.eks. sælger grønne sutsko, så kan det være, du skal have en Google Ad på ”Køb grønne sutsko online”. Så kan du være sikker på at få en god placering på Google, selvom du ikke har lavet SEO-arbejde.

Pull-marketing

Google Ads er en del af den form for markedsføring, man kalder for pull-marketing. Det er nemlig reklamer, der dukker frem, når kunden allerede har forsøgt at finde det. I modsætning til pull-marketing er push-marketing, hvor man forsøger at lokke kunden til at købe et produkt, uden at de selv har givet udtryk for, at de kunne være interesserede i det. Folk kan godt blive irriterede over push-marketing, fordi man får noget, man ikke har bedt om.

Sådan er det naturligvis med mange reklamer, men det betyder ikke, at man ikke gør sig klogt i at benytte den anden slags nogle gange. Når folk ser din Google Ad, så har de allerede været ved selv at indsnævre, hvad det er, de søger. Det føles derfor mere som et tilbud, end det føles som en reklame, når man ser en Google Ad. Det gør, at man ikke bliver lige så irriteret, og så er man desuden ofte klar til at købe, når man søger efter noget bestemt.