Sommeren er på vej og der er derfor mange der gør lidt ekstra ud af træningen, for at få den perfekte sommerkrop. Men hvad kan jeg egentlig gøre for at sætte ekstra skub i min træning? Det får du vores bedste tips til i denne artikel.

Find nye træningsformer

Hvis du er ved at køre død i den samme træning, er det en god idé at kickstarte din træning ved at prøve nye træningsformer.

Når du prøver nye træningsformer, bliver træningen mere spændende og samtidig bruger du koppen på anderledes måder, hvilket er en god måde at sætte skub i træningen.

Hvis du synes træningen står lidt stille, kan du gå efter træningsformer hvor kroppen bruges på en anden måde, end den træning du normalt laver, og derigennem udvikle din træning.

Hvis du normalt træner i fitnesscenter, kan du udvikle træningen ved at prøve nye maskiner og dermed sætte fokus på nogle andre muskelgrupper, for at give din træning et godt boost.

Plejer du normalt at løbe en tur kan du fx prøve kræfter med cykling i stedet. På den måde er der forskellige måder hvorpå du kan variere din træning og prøve noget nyt.

Sæt et mål for træningen

Hvis du gerne vil have mere gang i din træning, er det en god idé at sætte et mål for træningen, så du ved hvad du gerne vil opnå med din træning.

Når du sætter et mål for træningen, vil du opleve at være langt mere motiveret end ellers. Du kan sætte mange forskellige mål for træningen, det kan være at bygge større muskler, kunne løfte et bestemt antal kilo eller kunne løbe en bestemt distance.

Hvis du sætter et mål sammen med en god træningskammerat, kan i konkurrere om hvem der når målet først. Alle mænd elsker at konkurrere og at skabe en konkurrence med en af dine gode venner er derfor en god måde at sætte ekstra gang i træningen på.

Du kan også overveje at finde en personlig træner, der kan hjælpe dig med at sætte nogle gode mål og ikke mindst opfylde dem. Du kan fx finde en personlig træner i Aalborg, der kan hjælpe dig med at sætte ekstra skub i din træning.

Brug det der motiverer dig

Når du skal kickstarte din træning, er det en god idé at tænke over, hvad der motiverer dig til at træne og sætte fokus på det.

Det kan fx være du gerne vil bygge større muskler ved hjælp af træningen. I det tilfælde kan du motivere dig selv ved at købe noget godt proteinpulver, som du kan tage efter træning.

Du kan fx overveje at tage på trænings-rejse, hvor du kan prøve at træne på nye måder i anderledes omgivelser. Du kan tage på mange forskellige rejser, hvor træning er en væsentlig del af oplevelserne.

Hvis du kører mountainbike, kan du fx tage til Harzen der ligger i Tyskland og er populært for mange vandrere og cyklister, der bruger det fantastiske område til at træne i.

En rejse er desværre ikke gratis og det kan derfor være svært at finde alle pengene til en fantastiske rejse. Hvis du ikke har alle pengene til den rejse, som du gerne vil have, kan du overveje at tage et lån. Du kan fx se mere om SMS-lån ved klikke her.

Da en træningsrejse er en investering i dig selv, der gør at du efterfølgende vil være mere motiveret, kan det godt betale sig at gøre lidt ekstra, for at få en god rejse

For at motivere dig selv, behøves du dog ikke at tage på en lang rejse. Du kan også skabe lidt ekstra motivation, ved at købe noget lækkert udstyr, som du kan bruge til din træning. Det kan fx være noget nyt træningstøj, et fedt træningsur eller et par lækre håndklæder til efter træning.

Se andre seje sager om: , ,