Bugatti har tidligere vist vejen for de andre hyperbiler på markedet med deres Veyron og Chiron, og nu er turen kommet til nyeste medlem af familien.

Den nye Bugatti Tourbillon.

Det er tydeligt, at Bugatti holder fast i de samme linjer som forgængerne, men her er der alligevel lige skruet et ekstra hak op for ondskaben. Og så er der kabinen med et nydesignet instrumentbræt, hvor den heldig mand bag rattet blandt andet kan følge med i hastighed, omdrejninger og hvor meget kraft der kommer fra benzinmotoren og elmotoren.

Ja, det er en hybrid udviklet af Cosworth, som består af en V16-motor på 8,3 liter og en ydelse på 1.000 hestekræfter, som så får yderligere 800 heste fra det elektriske system.

Det er altså slut med den legendariske W16-motor, men sådan er tiden jo.

I videoen herunder har biljournalisten Harry Metcalfe fået lov til at få et eksklusivt nærmere kig på Bugatti Tourbillon.


Se andre seje sager om: