Af Peter Frøkjær / Mandesager.dk
Det danske brillemærke Christopher Cloos har allerede kæmpe succes, og nu rykker de op i den helt store liga. De har nemlig indgået et samarbejde med selveste Tom Brady, der har været med til at designe deres nye kollektion, som består af solbriller og briller med eller uden Blue Light teknologi.
Her i artiklen kigger vi nærmere på det potente partnerskab, og lad os da lige starte med at høre, hvorfor den seksdobbelte Super Bowl vinder har kastet sin passion over kollektionen med Christopher Cloos.
Det får du at vide i videoen herunder, og du kan se hele Cloos x Brady Kollektionen LIGE HER – Du sparer i øvrigt 15% på Black Friday med rabatkoden “mandesager” eller du kan spare 20% ved at sende dine gamle briller til Christopher Cloos eller aflevere disse nede i deres flagship-forretning. Det gælder uanset mærke.
Bæredygtigt design til rimelige priser
Christopher Cloos baserer deres sortiment på et solidt afsæt i skandinavisk design med fokus på simpelhed og kvalitet. Det er netop derfor Tom Brady er hoppet med på rejsen, for han deler samme designfilosofi, mens han er ekstremt detaljeorienteret.
Resultatet er Cloos x Brady Kollektionen.
Her er der hele ni forskellige solbriller og 10 forskellige briller at vælge imellem. Fælles for dem alle er, at de er lavet af bionedbrydeligt italiensk acetat, som er miljøvenligt og superstærkt, så du får et par briller, der holder i mange år. Faktisk er målet hos Christopher Cloos at have et 100% bæredygtigt sortiment i første kvartal af 2021, og det er da et fedt mål.
Solbrillerne er desuden forsynet med polariserede CR39 linser, mens du også kan få briller med eller uden styrke med speciel Blue Light teknologi. Det er en vigtig feature, hvis du bruger meget tid foran en skærm, for så bliver det skadelige blå lys filtreret fra.
Med hensyn til styrken i brillerne, kan du i November og December smutte en tur forbi deres flagship store i København og få en gratis synsprøve. Det er jo ret vigtigt at få den rigtige styrke.
SE HELE CLOOS X BRADY KOLLEKTIONEN HER
Bon Vivant
Her på Mandesager-redaktionen kan vi godt lide verdensmænd. Derfor er historien bag Christopher Cloos også lige noget for os.
Det hele startede nemlig med, at de to stiftere, mødte en gådefuld mand på en strandklub i Sydfrankrig.
Manden fra Monaco havde en usædvanlig sans for at leve livet. Han var en verdensmand, der aldrig nøjedes med mindre end det bedste. Han præsenterede sig som Christopher Cloos, og virksomhedens grundlæggere blev omgående inspireret af hans forkærlighed for klassiske og tidløse retro-stel. Han fortalte grundlæggerne, at han altid havde et par klassiske solbriller på og et muntert smil på læben, og at han levede efter mottoet Bon vivant (levemand).
De to grundlæggere blev så inspireret, at de besluttede at skabe deres egen linje med solbriller til rimelige priser, som skulle afspejle Christopher Cloos’ stil.
SE HELE CLOOS X BRADY KOLLEKTIONEN HER
Se andre seje sager om: Briller, Solbriller