Drømmer du om at eje en superbil? Det gør de fleste vel, og med leasing bliver det lidt lettere at komme i nærheden af drømmen. Det samme gælder nu for cykler, for med en Maravelo super elcykel kan du lease en fuldblods elektrisk cykel fra Italien, der er en superbil med to hjul. Her på redaktionen fræser vi selv rundt inde midt i København på Maravelo-cykler, og det er virkelig sådan noget, der rykker dine ører om i nakken og får de andre på cykelstien til at kigge en ekstra gang, når du skyder forbi. Læs med her for at høre, hvordan drømmen bliver til virkelighed på en speed pedelecs elcykel.
SÅDAN FUNGERER DET
Du kan selvfølgelig vælge at lægge det fulde beløb til at begynde med. Så skal du af med minimum 27.000 kroner – hvilket faktisk er pebernødder for en cykel af den her kvalitet – men du kan også vælge Ride&Smile-løsningen. Her betaler du et månedligt beløb fra 750 kroner til 1.250 kroner, der inkluderer alt fra forsikring til service, mens du desuden kan skifte til en ny af de 9 modeller i deres sortiment, når det passer dig. Det kunne faktisk ikke være mere enkelt at sidde på en supercykel, og Maravelo har tilbud til både private og virksomheder, hvis du for eksempel kan overtale chefen til at give dig lidt mere fryns på jobbet. Det er en ret oplagt mulighed for at gøre noget godt for medarbejderne.
Her er det mega let at blive godt kørende med fire enkle trin:
TEST – Virksomheden booker en Ride&Test. Her lejes et antal Maravelo-cykler i 30 dage, som folk kan teste på turen mellem hjem og arbejde, og selvfølgelig springe på til møder.
FORDELING – Ønsker virksomheden at støtte dig, så aftaler Maravelo dette for dig og beregner din omkostning.
RESERVERING – Der opsættes en dedikeret bestillingsside til dig.
LEVERING – Dette sker løbende enten fra lager eller direkte fra fabrikken i Italien.
DERFOR ER DET SUPERCYKLER
For det første, så kig lige på den. Hvis Ferrari lavede en cykel, ville den nok se sådan ud. Maravelo er designet og håndbygget i Italien uden at gå på kompromis med noget som helst. Det betyder, at du får en cykel med et banebrydende MonoDrive-design, hvor den beskidte kæde er erstattet af et indbygget drev med rotationsstyrende elektriske gear og en motor på 500 Watt og 48 volt, der er bygget direkte ind i gearkassen. Smid så lige udstyr som en smart NeoxKey-tyverisikring, der låser hele differentialet, hydrauliske bremser, display med info på styret og en rækkevidde på helt op til 100 kilometer oveni hatten, og så har du en cykel, der smider et smil på dit fjæs hver gang du bestiger den.
SÅDAN KØRER EN MARAVELO-CYKEL
HURTIGT. Skal vi ikke bare nøjes med at sige det sådan. Det er i hvert fald ikke cyklen, der sætter begrænsningen for farten, for sikkerhedsventilen i din hjerne slukker automatisk for speederen langt tid før cyklen. Men det er ikke bare ren fart. Allerede når du sætter dig op på den første gang, er du slet ikke i tvivl om, at det her er ren forkælelse på to hjul, for alt føles bare lækkert. Det betyder også, at du føler dig sikker på cyklen, og her er det velkonstruerede design med en kampvægt på lidt over 20 kilo med til at gøre turen stabil, så du ikke ryster derudaf eller føler, at du sidder på noget, der kan bukke sammen når som helst.
Og det er vigtigt, for kraftoverskuddet er enormt. Allerede når du lægger fra land, skal du bare forsyne pedalerne med lidt vægt, og så er elmotoren i gang med at banke dig afsted. Og den fortsætter bare til du selv siger stop.
ER DET NOGET FOR DIG?
Det er jo spørgsmålet. Selvom leasingen gør det til en mere spiselig størrelse, er det jo stadig ikke helt billigt. Men det korte svar er, at hvis du cykler meget, så er det helt klart noget for dig. For samme prisskilt kommer du altså ikke langt med en bil, og her er der alligevel tale om noget, der blæser alle andre cykler bagover, for når du kommer kørende på cykelstien, svarer det til at fræse på motorvejen i en superbil. En Maravelo super elcykel får alle andre cykler til at se kedelige ud.
Repairs were yesterday. Now you Pit
Med Maravelo er det gammeldags besvær med at køre til cykelhandleren og vente 3 uger på en ny motor helt forbi. Her kører du kun i Pit. Maravelo er nemlig skabt af folk fra motorsporten, og her gælder der kun et mantra: At blive kørende igen, hurtigt. Er der knas med teknologien, så ryger der et nyt F8.11 drive på cyklen, mens du drikker kaffe og slapper af. Det sikrer, at du altid er kørende, og er det ikke hele formålet med en cykel?
Se andre seje sager om: cykel, Elcykler, Maravelo, Ride&Smile, speed pedelecs, Supercykel