Mandesager.dk har over 280.000 unikke brugere hver måned, og dermed har onlinemagasinet etableret sig helt i toppen over danske medier til mænd.
Den store succes skyldes særligt fokus på indhold med seje sager, hvor det positive er det vigtigste.
”Hos os er glasset altid halvfyldt. Vi finder og formidler produkter til mænd, som vi selv synes, er seje, hvorefter vi vinkler og præsenterer dem på en positiv måde. Det er noget, de danske mænd har taget godt imod, og vi er stolte af, at så mange besøger os hver måned,” Udtaler Peter Frøkjær, partner og redaktør på Mandesager.dk.
Mandesager.dk blev stiftet af Peter Frøkjær i 2013. Han er uddannet journalist og har i mange år opbygget en solid erfaring med mande-segmentet gennem sit arbejde på B.T. og som gadget-redaktør hos Benjamin Media.
”Jeg kender efterhånden de danske mænd ret godt, og i 2013 var det tydeligt for mig, at de havde brug for et nyt medie med en ny kurs. Vi serverer fede produktnyheder til dem uden at fortælle, hvad de skal gøre. Mændene er i langt højere grad kvalitetsbevidste, og de træffer deres egne valg. Her forsøger vi at være den seje storebror med gode råd i stedet for den råbende lillebror. Det er en vigtig identitet, som vi holder fast i,” siger Peter Frøkjær.
Den voldsomme vækst fortsætter
Mandesager.dk startede som en blog og har senere udvidet til at inkludere en webshop og et fælleskab for mænd med interesse for seje sager.
Nu kommer næste skridt i udviklingen med indgåelsen af et eksklusivt samarbejde med medienetværket Concept, som dermed kommer til at stå for displayannoncering på Mandesager.dk, mens partnerskabet også inkluderer idéudvikling og sparring, som tager produktet til et nyt niveau.
Hos Concept er de begejstrede for at samarbejde med Mandesager.dk. De to parter har tidligere arbejdet tæt sammen, og efter et års pause har de nu igen fundet hinanden.
”Det betyder meget for os, at vi står stærkt i mande-målgruppen. Derfor er det helt naturligt at være partner med Mandesager.dk, fordi vi dermed indtager førerpositionen i Danmark i netop dette segment,” siger Kasper Dalby Lundbye, COO hos Concept, og fortsætter:
”Vores eksklusive partnerskab betyder, at vi sammen kan gøre annonceringen endnu bedre, fordi vi i fællesskab optimerer alt fra webdesign til eksekvering og kvalitetskontrol. Det giver de bedste muligheder for at levere det bedste produkt til kunderne, og her matcher vi bare perfekt. Så er det bare ekstra fedt, at Concept og Mandesager.dk deler samme DNA om entreprenørskab og innovation.”
Samarbejdet betyder desuden, at Mandesager.dk kan fokusere på hovedforretningen, der er kampagner med sponsoreret indhold, hvor mediet i forvejen har mange glade samarbejdspartnere.
For yderligere info eller bare en venlig snak kan du kontakte os her:
Mandesager.dk – mail: kontakt@mandesager.dk og telefon: 42440022
Mediekit indeholdende læsertal, følgertal, cases, muligheder etc. findes HER!