Hvordan mon Sankt Nikolaj, bedre kendt som Julemanden ville have set ud, var han skabt af et digitalt brand?

Selvom det allerede er bevist, at Coca-cola ikke opfandt Julemanden (klik her) og den tilhørende fortælling, er der stadig en masse mennesker, som tror dette er tilfældet. Dog kan vi alle blive enige, om at Coca-cola fortjener en stor del af æren, når det gælder udbredelsen af ideén om den tykke, muntre mand i den røde dragt og store fyldige skæg. Men har du nogensinde forestillet dig, hvordan julemanden ellers kunne have set ud, hvis nu et af de moderne digitale brands stod bag?

Tænk hvis Google fik ordren på en ny og revolutioneret julemand. Skal børnenes browserhistorik så afgøre om de har været artige nok til at få en gave? Eller en Spotify julemand, som beder børnene se en annonce, før de kan modtage deres gave. Måske en Tinder julemand til de voksne, der bliver bedt om at swipe til højre til gengæld for en gave…

ShopAlike har udtænkt og visualiseret ovenstående scenarie – tjek det ud her!

Hvordan ville Julemanden se ud, hvis han var et moderne brand?