Denne artikel indeholder reklame.

Lyder det ikke helt igennem skønherligt? For de flestes vedkommende er en hobby ikke noget, som de kan tjene penge på. Det kræver mange timers træning eller øvelse og en vis form for talent. Dog har vi interesser på hobbyplan, som alligevel godt kan blive grundlaget for din økonomi. Måske du både interesserer dig for rockmusik, men også gin? Så er der nok en større sandsynlighed for, at du kan bruge den gin til noget. Du kan starte din egen forretning, hvor du sælger spiritus. Andre skal da kende til alt den viden, som du har indenfor området!

Find gode lokaler

Når du skal starte en forretning, som ingen kender til, er beliggenheden vigtig. Hvis du ligger langt væk fra den lokale bymidte, så kommer folk kun ind til dig, hvis de kører specifikt efter det. Sandheden er blot, at det gør de ikke i starten, for du har ikke skabt dig et brand. Find derfor lokaler i en gågade eller ved befolkede gader, hvor potentielle kunder ikke kan undgå at se dig. Disse lokaler, som er lokaliseret centralt, er også dyre i husleje, men vil kunne betale sig på sigt, når forretningen for alvor er kørende.

Indret forretningen optimalt

Din forretning skal tiltale folk. De skal se den udefra og lyste at gå ind. Du skal skabe en stemning, som passer til de varer du sælger. Lad os holde fast i ideen om en spiritus forretning. Forestil dig flasker fra gulv til loft, gamle tønder, som du kan placere varer på, samt en dæmpet belysning. Det skaber stemning, som et værtshus, som vi alle forbinder med alkoholiske drikke. Med andre ord, vil folk blive suget ind i din verden og får en god oplevelse, når de er der. Du skal også selv have de optimale forhold at arbejde under, hvilket kræver godt udstyr i forbindelse med kassesystemer mm. Handl derfor dit udstyr fra Deltaco og hav de mest optimale forhold.

Skaf kunder

Som nævnt først i denne artikel, så kender ingen din forretning endnu. Start derfor en Facebook side, lav flyers og skilte, som du kan placere rundt i byen, så folk bliver opmærksomme på dig. Lige når du åbner din butik, kan det være en god ide at lave en åbningsfest, hvor folk kan smage på nogle af dine varer gratis og du kan lave større konkurrencer på selve dagen, for at trække folk til. Disse kan du annoncere på Facebook eller i avisen. Indtil folk kender din butik, er branding alfa og omega.