Italienske Lancia har stolte rally-traditioner med deres Lancia 037, der som den sidste baghjulstrukne bil vandt rallymesterskabet i 1983.

Og det er lige præcis de traditioner den voldsomme Kimera EVO37 bygger videre på.

LÆS OGSÅ:

[visual-link-preview encoded=”eyJ0eXBlIjoiaW50ZXJuYWwiLCJwb3N0IjoyMDgyMjIsInBvc3RfbGFiZWwiOiJJbmRsw6ZnIDIwODIyMiAtIEtpbWVyYSBFVjAzNyIsInVybCI6IiIsImltYWdlX2lkIjoyMDgyMjUsImltYWdlX3VybCI6Imh0dHA6Ly9tYW5kZXNhZ2VyLmRrL3dwLWNvbnRlbnQvdXBsb2Fkcy8yMDIxLzA1L0tpbWVyYS1FVk8zN18xLmpwZyIsInRpdGxlIjoiS2ltZXJhIEVWMDM3IGVyIGVuIHZpbGQgTGFuY2lhIiwic3VtbWFyeSI6IiIsInRlbXBsYXRlIjoidXNlX2RlZmF1bHRfZnJvbV9zZXR0aW5ncyJ9″]

Det er virkelig en fed restomod, der beholder noget af nostalgien, men også lige tilfører et skud moderne teknologi.

I videoen herunder kan du nyde, når Henry Catchpole kører en Kimera EVO37 på snørklede bjergveje, og det giver virkelig en god fornemmelse af den herlige firecylindrede centermotor på 2,1 liter med mere end 500 hestekræfter.

Hver enkelt bil er i øvrigt håndbygget i Italien, og selvom de ikke ligefrem skilter med prisskiltet, kan du kontakte dem for at høre, hvad du skal slippe for at blive den heldige ejer.

Det er sikkert en del, men det er også en mega lækker bil.

LÆS OGSÅ:

[visual-link-preview encoded=”eyJ0eXBlIjoiaW50ZXJuYWwiLCJwb3N0IjoxMDIzODYsInBvc3RfbGFiZWwiOiJJbmRsw6ZnIDEwMjM4NiAtIEF1dG9tb2JpbGkgQW1vcyBMYW5jaWEgRGVsdGEgRnV0dXJpc3RhIiwidXJsIjoiIiwiaW1hZ2VfaWQiOjEwMjM5NCwiaW1hZ2VfdXJsIjoiaHR0cDovL21hbmRlc2FnZXIuZGsvd3AtY29udGVudC91cGxvYWRzLzIwMTgvMDkvQXV0b21vYmlsaS1BbW9zLUxhbmNpYS1EZWx0YS1GdXR1cmlzdGFfNy5qcGciLCJ0aXRsZSI6IkxhbmNpYSBEZWx0YSBGdXR1cmlzdGEgZXIgZGVuIG1vZGVybmUgdmVyc2lvbiBhZiBMYW5jaWEgRGVsdGEgUzQiLCJzdW1tYXJ5IjoiIiwidGVtcGxhdGUiOiJ1c2VfZGVmYXVsdF9mcm9tX3NldHRpbmdzIn0=”]