For at din organisation får de rette informationer, må I være i stand til at stille de rette spørgsmål. Det er det, Business Intelligence handler om.

Business Intelligence kan hjælpe din organisation til at give de rette informationer, til de rette personer, på det rette tidspunkt i det rette format. For de rette informationer kan være med til at skabe fordele for jeres organisation rent konkurrencemæssigt.

Men det er i sig selv ikke særlig enkelt. Det handler nemlig om at stille de rigtige spørgsmål, og I kan starte med at tage udgangspunkt i, hvilke data, der kunne give jeres kunder, medarbejdere eller borgere en bedre oplevelse af jer som organisation.

I kunne eksempelvis stille spørgsmål som følgende, alt efter om det er spørgsmål rettet mod kundeservice eller arbejdsmiljø:

  • Hvilke data kan hjælpe os til at forstå vores kunders oplevelse af os som organisation?
  • Hvorfor er der nogle kunder, som ikke køber nogle af vores services?
  • Hvilke markeder eller services skal vi opgive?
  • Er vores medarbejdere glade for at gå på arbejde?
  • Hvilke nøglekompetencer har vi brug for om 2 år?

Dette er bare eksempler på, hvad man kunne spørge om. Uanset hvad er det oplagt at integrere en Business Intelligence-løsning i en virksomhed eller organisation, så I kan få adgang til målrettet og personaliseret information.


Se andre seje sager om: ,